Omheining station Hove

Op 6 juni 2023

Infrabel herstelt omheining station Hove

Dinsdag heeft Infrabel de betonnen omheining aan het station afgebroken en vervangen door nieuw hekwerk. Burgemeester Bart Van Couwenberghe (N-VA) voerde sinds begin dit jaar de onderhandelingen met het overheidsbedrijf. "Omdat de situatie te gevaarlijk werd, drong ons collegebestuur harder aan op de vernieuwing van de omheining", zo verklaart Bart Van Couwenberghe (N-VA). "Met de zomer in aantocht vond ik de bouwvallige betonnen omheining een te gevaarlijke situatie vormen voor het lager gelegen terras van Bar Eduard. Op vele zomeravonden is dit terras compleet volzet en dan heb je ook nog de Zomerendfeesten op het einde van de zomer", gaat onze burgemeester verder. Verder werd ook de omheining aan de Leliestraat onder handen genomen. Deze muur was niet langer conform de veiligheidsnormen waardoor men makkelijk de sporen kon bereiken. De nieuwe omheining biedt absoluut meer veiligheid en ons collegebestuur is hier alvast ontzettend blij mee.

Nu is een volgende stap de toegankelijkheid van ons station. Ook daar moeten opnieuw Infrabel en de NMBS akkoord gaan met de vragen van onze partij. De NMBS gaf eerder aan de toegankelijkheid van ons station in Hove mee opgenomen te hebben in hun masterplan van 2025-2028. Bij deze totale transformatie zou de toegankelijkheid in ons station worden aangepakt. Meer hierover later!