Programma

Zes jaar geleden zaaiden we de kiemen voor een nieuw beleid. Zo blijft u ook na 2018 de vruchten van ons werk plukken!

Bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen koos u voor verandering. En de nieuwe wind die de N-VA door Hove blies, bleef niet onopgemerkt. Een beleid dat steunt op continuïteit, maar ook aandacht heeft voor vernieuwing. Uw ideeën, voorstellen en feedback vormen ons uitgangspunt.

De voorbije zes jaar drukte N-VA Hove een duurzame stempel op onze mooie gemeente. Het beste bewijs? De vele verwezenlijkingen door volharding en dialoog dankzij uw vertrouwen.

Voor u en voor Hove staan wij opnieuw klaar om zes jaar het beste van onszelf te geven.

Met uw steun zetten wij onze gemotiveerde schouders onder dit programma:

Zo krijgen uw ontspanning en gezondheid een boost

Een gezonde geest in een gezond lichaam! Daarom maken we ook de komende zes jaar werk van een bruisend verenigingsleven voor jong en oud. Daarvoor rekent u op een goede en kwalitatieve accommodatie .

We hebben nood aan een goed werkende dienst Vrije Tijd die jeugd, sport en cultuur feilloos verbindt. En dat voor jong en iets minder jong. We hebben deze legislatuur al bruggen gebouwd tussen de culturele verenigingen onderling. Maar we willen nog een stap verder gaan en de sport- en jeugdverenigingen mee opnemen in het geheel. Voor elk wat wils dus.

Nu we in onze gemeente een prachtige polyvalente zaal als Da Capo ter beschikking hebben, is het niet meer dan normaal dat we hiervan optimaal gebruik maken. Intussen heeft het publiek de weg erheen gevonden. Het nieuwe meubilair komt de populariteit van de zaal alleen maar ten goede.

Het culturele aanbod dat we sinds 2018 aanbieden in onze gemeente is er sterk op vooruitgegaan en met een goed werkende gemeentelijke dienst Vrije Tijd kan dit enkel nog verbeteren. En onze jeugdwerking? Die krijgt met de modernisering van de accommodatie op het terrein van het Jeugdig Centrum een boost. Daarnaast hebben we ook oog voor de verzuchtingen van Hove Sport.

Zo krijgt u een toegankelijke en efficiënte gemeente

Administratieve vereenvoudiging: geen woorden, maar daden. Na dertig jaar hetzelfde bestuur transformeren we Hove tot een administratief pareltje. Uw voordelen? Een flexibele en vereenvoudigde gemeentelijke administratie. Want met een efficiënte overheid bespaart u tijd en stapt u met de glimlach binnen én buiten.

Met de verdere digitalisering van onze gemeente vervolgen we ook de komende zes jaar de ingeslagen weg. Zo vindt u nog beter en sneller wat u nodig hebt. Lijkt gratis wifi in ons dorpscentrum u wel wat? We bekijken de mogelijkheden.

Zo wordt Hove de verkeersveilige gemeente die u en uw kinderen verdienen

Verkeersveiligheid is een thema dat ons allemaal nauw aan het hart ligt. Hoe gaan we tot het uiterste om u en uw schoolgaande kinderen elke dag veilig te laten thuiskomen? Door in te zetten op weldoordachte zone 30-regelingen, een gebalanceerd parkeerbeleid te voeren en snelheidscontroles met mobiele camera’s te organiseren. De kers op de verkeersveilige taart? De invoering van een verkeersvrije schoolstraat in de onmiddellijke omgeving van onze scholen.

Zo geniet u van een sociaal en zorgzaam Hove

Wonen, kinderopvang, onderwijs en gezondheidszorg: het zijn thema’s die uw welzijn bepalen. N-VA Hove wil dat u geniet van de sociale voordelen waarop u recht hebt.

Uw welzijn garanderen, is onze bekommernis. Daarom organiseren we gratis infoavonden waarop u van harte welkom bent. Zit u met een vraag over wonen, kinderopvang, onderwijs of gezondheidszorg? Stel ze tijdens een van die infosessies.

En verliezen we de allerzwaksten niet uit het oog. Zo breiden we ons aanbod aan sociale woningen gevoelig uit. Ons doel? Het vereiste minimum realiseren dat Wonen Vlaanderen voorop stelt.

Zo krijgt u als ondernemer een duwtje in de rug

N-VA Hove zet mee haar schouders onder alle middenstandsinitiatieven en -festiviteiten. Enkele voorbeelden: we ondersteunen het belevingsweekend dat de Hovense middenstand elk voorjaar organiseert en de traditionele Zomerendfeesten in augustus.

Houdt u ook van de sfeervolle eindejaarsverlichting die onze straten in een mooie kerstsfeer dompelt? Wij zetten graag onze schouders onder de vernieuwing van dat warme initiatief.

Zo doen we uw ondernemersstem spreken en moedigen we starters aan om zich in Hove te vestigen. Ons speerpunt? Werk maken van een echt welkomstbeleid. Een van onze ideeën om nieuwe inwoners kennis te laten maken met Hove? Een geleide rondrit door de Hovense straten. Zo zien ze met eigen ogen wat onze mooie gemeente hen te bieden heeft.

Zo schenkt N-VA Hove u een groene gemeente

Hove is een groene gemeente waarin open ruimtes en natuurgebieden een prominente plaats innemen. Dat groene karakter afstemmen op een doordacht ruimtelijk ordeningsbeleid is ons engagement naar u en uw kinderen. Uw groene gemeente behouden en onderhouden, daarvoor zetten we ons ook de komende zes jaar in.

Daarom bekijken we alle nieuwe bouwinitiatieven van projectontwikkelaars met een kritische blik.

Daarnaast gaan we voor een propere gemeente waarin u zich goed voelt. Dat doen we door de strijd aan te gaan tegen sluikstorten.

Zo vertrouwt u op een gezond financieel evenwicht

De afgelopen zes jaar beheerden we uw gemeente als een goede huisvader. Met een gezond financieel evenwicht tot gevolg. Vergelijk de gemeentelijke aanslagvoet voor onroerende voorheffing met andere gemeenten en u ziet meteen waarover we het hebben. Verdere belastingsverlaging is haalbaar. Met uw steun geven we dat beleid ook de volgende zes jaar verder vorm.

Ons recept om u een financieel gezond Hove te blijven garanderen? Samenwerken met andere gemeenten en zo middelen én knowhow delen.

Zo krijgt u een antwoord op het mobiliteitsvraagstuk

Hove de toekomst binnenloodsen met een verstandig mobiliteitsbeleid. Daarop zet N-VA Hove ten volle in. Hoe? Door u te laten kennismaken met zinvolle alternatieven zoals elektrische fietsen en  voertuigen.

Wie elektrische voertuigen zegt, zegt laadpalen. We voorzien dan ook extra palen op ons grondgebied. En bij de vernieuwing van ons gemeentelijk wagenpark staat de meest ecologische keuze voorop.

Ook de vernieuwing van onze bestaande wegen en andere mobiliteitsinfrastructuur staat hoog op ons lijstje. De gemeentewegen in de Meylwijk, Bloemenwijk, Vredewijk en Lege Veldkantlaanwijk krijgen de volgende jaren een grondige facelift. Want alleen zo bieden we u het comfort waarop u recht hebt.