Jiri Roscam

Communicatieverantwoordelijke en organisatieverantwoordelijke

Jiri is 25 jaar oud waardoor hij tot de jongsten van onze afdeling behoort. Daarmee constateren we dat hij mee de ideeën van jeugd in Hove vertegenwoordigt binnen onze partij. Mede door zijn jonge leeftijd ligt zijn ambitie bij het moderniseren van Hove. Innoveren is naar zijn mening belangrijk om als gemeente niet achter te blijven op de laatste ontwikkelingen uit de samenleving.

Jiri is werkzaam als management consultant bij een internationaal consulting bedrijf. Zijn professionele expertise is voornamelijk accountancy, strategie en innovatie (met niche duurzaamheid en klimaat). Hij is vooral actief bij klanten binnen de Europese publieke sector (elektriciteit) en duurzaamheidsbedrijven. Binnen N-VA Hove nam hij in maart 2022 de taak als communicatieverantwoordelijke op zich. Verder is hij lid van de Raad van Bestuur van het AGB Hove.

De belangrijkste punten binnen Hove zijn voor Jiri die punten die voor Hove naar zijn mening cruciaal zijn, namelijk natuur en veiligheid. Hove staat bekend om zijn rustige groene omgeving met veel natuur. Door natuur en innovatie te combineren, was zijn eerste allereerste idee om de grijze elektriciteitskasten om te vormen tot kleurrijke kunstwerken die gerelateerd zijn aan Hove en zijn natuur. Bijkomend wil hij hier een wandelroute aan koppelen en met het gebruik van QR-codes hier een extra ervaring aan koppelen.

Als tweede punt stelde hij bij zijn komst voor om de beveiliging van Hove op te voeren. Het hoge aantal inbraken baren hem zorgen. Door opnieuw het innovatie aan veiligheid te koppelen, stelde hij voor om in- en uitwegen te voorzien van camerabeveiliging. Hierdoor zou de politiezone HEKLA gemakkelijker te werk kunnen gaan bij het opsporen van dieven.

Jiri is ook in zijn vrije tijd bezig met klimaat en duurzaamheid. Op deze punten wil hij binnen Hove verder gaan.